gottutanglutt

Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Rocky Road with a Christmas twist (gott & blandat)

Av L8 Gustavsson - 21 december 2015 20:21

Då var det dax för ett inlägg igen, av den ena eller den andra sorten. Va tyckte ni förresten om det förra?  Va väl lite som en blixt från solig himmel om man gått o väntat på ett recept på polkagrisar  

Jag vet nu inte riktigt hur det blev så där, men det känns helt bra... så jag tror bloggen får bli lite mer av en gott o blandat-påse än en strikt mat- eller receptblogg. Har nog behov att få ur mig ångorna ibland, som nu i helgen. När man har gått omkring med väldigt mycket en längre tid, o sen dricker cognac, då kan d hända att bägaren rinner över. Kanske inte så farligt när allt kommer omkring. 


Idag ska ni få ett recept igen. Rocky Road med pepparkaksdumle hade jag bestämt mig för, och har jag bestämt mig för något så har jag det, vare sig pepparkaksdumlen är slut i stan eller inte...

Jag tror lika många ogillar som gillar den nya smaken av Dumle. Ny är den iofs inte, minns att vi fick en påse från Sverige redan i fjol, eller var det för 2 år sen?? Men här i Finland är den ny i år.

Hunden var nöjd, han fick mååånga lååånga länkar i den desperata jakten på Dumle  

Vi gick igenom ett antal butiker kan jag tala om. Ibland hatar jag min envisa sida, men visst kan det vara nytta av den också nån gång.


CHRISTMAS ROCKY ROAD 


300 gr mjölkchoklad

1/2 påse pepperkaksdumle

7-8 glutenfria pepparkakor

2 nävar minimarshmallows


Smält chokladen. Du kan också ha hälften mörk/hälften mjölkchoklad, då blir det inte riktigt lika sött. Blanda i dumlen klippt i bitar, söndersmulade pepparkakor och marshmallows. Häll i en bakpapperklädd liten form (eller i små formar som jag gjorde den här gången). Ställ kallt för att stelna. Voila!

     

Så väldigt vackra blev dom nog inte i dom små formarna, men dom ser ju hemgjorda ut åtminstone.


Puss o Kram, snart e d Juuuuul!!!!



Ps. Tack till alla er som tog kontakt efter det förra inlägget! Det värmer mitt   


Loppan







 
 
Alvis

Alvis

21 december 2015 22:01

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.


Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

 
Filippa

Filippa

21 december 2015 23:22

Ser gott ut!!!!

http://filippasbakverk.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L8 Gustavsson - 3 januari 2016 19:39


Som ni kanske kommer ihåg testade jag steka polentaplättar för nån tid sen. Det receptet kan du läsa HÄR. Eftersom jag älskar polenta, men inte var helt 100& nöjd med receptet ville jag göra ett nytt försök. Idag hade jag dessutom med stekt malet köt...

Av L8 Gustavsson - 24 december 2015 08:01

Kan Julafton börja bättre än d här? I tysthet, medan alla andra sover, med en stor balja kaffe, bloggskriveri och julgröt som sakta puttrar. Hela huset stinker skinka, mätaren visar nu 72 grader. Få se hur den blir. Vi har haft den i ugnen hela natte...

Av L8 Gustavsson - 20 december 2015 03:28

Den här känslan (efter att jag äntligen fick ur mig hur fucking otillräcklig jag känner mig varje jävla dag, jo, varenda en jävla dag!!). Jo, på riktigt, idag brast alla mina murar, o jag sa rätt ut, högt, HUR på riktigt HUR tröstlöst det känns att a...

Av L8 Gustavsson - 19 december 2015 14:27

Ett litet tips på supergott o enkelt julgodis ännu före vi ska iväg på festligheter. Nämligen Maud va hon nu heters jordnötsbräck. Helt supergott, knäckigt o passligt hårt, o smakar riktigt som gammaldags smörkola.     KNÄCKIGT JORDNÖTSBRÄCK (...

Av L8 Gustavsson - 16 december 2015 20:26


Julen närmar sig med stormsteg och jag fixar godis för brinnande livet. Nu i turen vit fusk-fudge (nästan föör lätt att laga). Har gjort Nigellas pistagefudge några gånger nu, senast med pepparkakssmak, och en längre tid funderat på att testa samma r...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

RSS

Pinga Frisim

Skapa flashcards